Busfröna

I morse innan jag skulle gå till bussen för att åka på jobbet, så satte jag i gång webkameran under dagen för att se hur nymfarnas dag har varit idag. När jag kom hem från jobbet kollade jag i genom filmen och fick se att Satarra har vandrat fram och tillbaka som en tok, för att hon var rastlös och ville komma ut. Lite längre in i filmen fick man se Musse och Satarra hålla på som två småa fågelkaniner.

Då satt Musse uppepå Satarra och parade sig. Kunde tyvärr inte hindra dem eftersom att jag var på jobbet då. Sen fick man även se att de försvann ut ur bild och då skulle de ner på burbotten som vanligt. Nu i kväll har de hållt på oxå med att para sig. Jag hann ta en bild innan jag stoppade dem. Den bilden finns här: http://dunisarna.cybersite.se/foto_29993.html?iav=4.

Jag kan ju inte låta dem få små nymfbäbisar nu eftersom att jag inte är påläst, Satarra har nyss kommit hit och hon måste acklimatisera sig först. Sen så måste hon bli uppmatad minst en månad innan planerad häckning. Allt om sånt kan man läsa om på: www.nymfparakit.net.

Nu sitter Satarra på min axel och putsar sig och de andra tre sitter i klätterträdet. Angel försöker komma till fågelgymmet som står på mitt databord, så vi får se om hon vill komma hit till oss vid datan.

Kommentarer
Postat av: josse

hehe lite långradit med fler timmars titt i cam, men spännande att se vad dom har för sig. Vilka busar som parar sig, satarra måste verkligen vara en snygging ;)

2008-03-05 @ 21:49:17
URL: http://www.freewebs.com/dunisar
Postat av: Nymfarna

Jo det var jobbigt att kolla i genom allt men jag tog och spolade fram lite åt gången. Ja det måste hon verkligen vara;)

2008-03-05 @ 22:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0