Nytt på matsedeln

Har nyss fixat mosad potatis med vitaminer och frön och rörde om det, så återstår ju bara att se om de äter det eller inte. Det skulle vara bra om de kunde äta det, så att de får i sig vitaminerna. Det är så svårt att hitta nya rätter till dem nu på vintern när man inte kan hitta blåbärsris med blåbär på eller rönnbär. Groddade frön får jag aldrig till. Ska köpa blomjord och så liten mängd av deras frön, så att de får lite gräs. De har inte ätit något än.

Busen hittade en av leksakerna från Undulatportalens leksaksshop, som han ville att jag skulle ta till leksaksverkstan och laga. Så jag får väl ta och göra det snart då. Han hade inga önskemål om hur den nya leksaken skulle se ut. Leksaken som Busen ville att jag skulle fixa till, ser ut så här nu:



Eller så här:




Så då kan man verkligen förstå att de ääälskar den leksaken mycket. Nu ropar någon av nymfarna på mig, så jag får väl gå dit och titta vad de vill.

Kommentarer
Postat av: dunisar

kul och testa olika rätter åt sina fåglar :) Alltid hittar man något dom kan tänkas äta.

2008-11-28 @ 00:34:28
URL: http://www.freewebs.com/dunisar
Postat av: Nymfarna

Ja och de gillar leksaken från knytt =)

2008-11-28 @ 00:39:40
Postat av: dunisar

vilken dunis gör inte det :P

2008-11-28 @ 01:06:59
URL: http://www.freewebs.com/dunisar
Postat av: Nymfarna

Jaaa..

2008-11-29 @ 23:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0